Fick en fråga :)

Hej :) Har en fråga till dig, hoppas att du svarar!

Du är ju älg rädd?! Hur gör du då när du måste ut och rida eller köra i skogen? Det är ju inte bra att spänna sig då gör ju hästen det med?! Så hur gör du?

Fin blogg, men hoppas du blir av med koderna snart.:P

Svar

   
Hej Hej :) Klart jag svarar!

Jaa, jag är rädd som f*n för älgar, och det är beror på att för ungefär 1 år sedan blev jag och Mary jagade av en arg älg mamma, i mörkret. Sen dess är har jag älg fobi! :O

Att rida i skogen är inga problem, utan det är mörker som skrämmer mig, att sköra eller rida i mörker skrämmer mig som in i helvete! Just för att man inte kan se dom då. (var ju det som var problemet när jag och Mary blev jagade)  

Men du har rätt, om man spänner sig och är rädd, så sänder man ut ett slags adrenalin som hästen känner lukten av. (aa) Och då spänner sig hästen och hetsar upp sig, och då vet man ju inte om den är rädd för att du är det,  eller om det faktiskt finns ngt att vara rädd för så, så...

Jag SJUNGER!!! Jag lovar jag är seriös!

Och det är för att när man sjunger så måste man andas, och inte andas kort och hackigt, utan djupa långa andetag. Oxch då slappnar jag av i axlarna, och då slappnar hela jag av, även om jag fortfarande är rädd så lyckas jag skjuta undan det.

det jag tycker är bäst att sjunga är rockballader, och sånt dä rman får ta i. Rockballader är bra för att då få rman andas väldigt djupt.
och sen är det så bra, för nar man sjunger så hör älgarna det och sticker förhoppningsvis iväg!  :P

Så tänk er själva, i går kväll, red Jag Beuty i mörkret, hon är 170 cm hög ( Jag känner mig som en myra på en elefant)

Jag satt där på "Jätte hästen" och sjöng rockballader för full hals, mitt på vägen, mitt i skogen. var dessutom lite hes, så lät nog som en strypt katt, tur Beauty inte brys sig :P

Så nu vet ni hur mina kvälls ridturer är :P:P

Kram på er<3<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0